Blåbär muffins : )

Jag mår fortfarande inget vidare men jag mår iallafall så bra så att jag klarar av att baka blåbärsmuffins :D
Vilket jag håller på att baka just nu, ska bli riktigt smarigt.


Blåbärsmuffins Recept
Du behöver:
100 g smör
2 ägg
1 1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk
skalet från 1 citron
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
200 g frysta blåbär
ev. mandelspån till topping

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 175 grader
2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst.
Rör ner smält smör, mjölk och rivet citronskal i smeten.
3. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner även detta i smeten.
4. Rör försiktigt ner blåbären och häll upp i formar. Toppa ev. med mandelspån.
5. Grädda ca 15-20 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback