Barns kommentare och funderingar

Klockan är rätt mycket och jag ligger här och läser bloggar det är så himla skönt att jag har fått tillbax min lapptop nu för då kan man jag ju ligga i sängen inanna man ska sova och vara inne på internet, kan även sitta vart man vill o plugga m.m. Verkligen gillar min lapptopp men ibland önskar jag att jag hade köpt en liten rosa istället en sådan som min kompis Tanja har men man vet aldrig det kanske blir så senare.

Nu läser jag iallafall om en kille som läser på lärarhögskolan till lärare och vikarierar på dagis och skolor där han har snappat upp och berättat om  vad barn har sagt och vad de har haft för funderingar. Tycker sådant är riktigt roande.
Själv har jag ju praktisera och vikariat på både dagis och skolor och också hört en del roliga uttalande.

En sak jag aldrig kommer att glömma var när en flicka i 3 års åldern sa till mig "Jag vet hur jag kom ut från mammas mage men jag kan inte förstå hur jag kom in". Vad skulle jag ha gett henne för svar? Själv ansåg jag att det förstås var bäst att låta henne föräldrar själva berätta för henne så jag sa att hon skulle fråga sin mamma istället.

Min handledare som jag hade när jag praktiserade på lågstadiet i en andreklass berättade för mig om när hon var med sin klass hos en bekant som ägde en bongård och ett av barnen hade frågat hur man visste vilken spena på kor som var till lättmjölk och mellan mjölk?

Ja vad ska man säga jag älskar barns kommentare och funderingar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback