Om mindre än en vecka så är det dags för Siesta!

Nu är det ungefär en vecka till det är dags för Siesta. Som är en festival här i staden där jag bor, Hässleholm.
Siesta är en festival med både mindre och större band, varje år kommer det dit cirka 7000 människor : ) 

Nu när vinterns mörker sluter sig kring dig och det svenska vemodet smyger sig på, då ska du lyssna noga. Är det tomtens bjällror som hörs? Nej, det är toner från Siesta! Som en stjärnfall över himlen sprids toner från gitarrer, syntar och trummor och om du blundar kan du känna vårsolen i ansiktet och grönt gräs mellan tårna. Så kom ihåg mina vänner, Siesta! handlar om kärlek, värme och rock´n´roll. Låt oss ta hand om varandra och skapa årets bästa fest!

Själv har jag varit tveksam i år om jag ska dit för jag tycker inte att banden är så jätte bra i år men trots det har jag bestämt för att det får bli siesta. Jag bor ju i Hässleholm och har många vänner som ska dit så det är svårt att inte falla för trycker när dem pratar om det. Men det är ju en väldigt trevlig stämmning på siesta så det kommer säkert bli trevligt.  

De jag ska se är iallafall Markus Krunegård, Mando Diao, Placebo, Timbuktuu & damn.

För att läsa om vilka mer som ska dit så gå in på siestas hemsida http://www.siestafestivalen.se/



 



placebo.jpg placebo image by echelonka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback