Stranden och Kristiandstaddagarna igår

Sitter här och äter pasta och köttröra typ med skinka,bacon och korv.
Igår var det då först sölvesborg med Gina, mamma, moster och Elinor.
När vi kom fram till havet såg vi dock att det inte gick att bada där pgr av
algblomning.  Det var verkligen jätte äckligt vatten. Men vi låg på stranden
 o bryggan o solade också gick jag och gina på  mindre lyckad matjakt.
Fast det blev till slut mat på hoteles  resturang vid havet,  jätte gott.  
På vägen hem blev det glass.

Sen följde Gina med oss hem och badade i polen, det är så himla
roligt för Elinor har blivit jätte modig och duktig i vattnet. För bara några
dagar sedan höll hon sig enbart till sin simring. Men nu simmar hon utan
den (inte så bra men med lite träning så) , hoppar själv, dyker, ställer sig på botten osv.

Sen på kvällen drog vi in till Kristiandstad för det var nämligen festival där.
Men först var vi uppe hos Fredrik och Elin och hängde lite. Sedan bar det av
mot kristiandstad med smurfmusik i högtalarna. Det finns en av deras låtar
som är lite snuskig tycker jag och Nille. De sjunger att de tänker på blåa kropp
o om famnar o att de snart ska smurfa ihop. Vad betyder smurfa eg?
Vi gick mest runder, åkte en karusell och så tog jag mig med en jätte myssig nale
med sån griptång medans Fredrik tog bolar till dem andra.  

Glömde min mobil under Beas kudde kom jag på sen fast ringde till Freja som hade den nu
och ska nog kunna få den på måndag. Men bara så ni vet så har ja ingen mobil för tillfälet.

Idag blir det sol, bad, städning och fest. Jag har tänkt städa länge nu men någon ordentlig
städning har det fortfarande inte blivit så måste verkligen ta tag i det idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback