Att bry sig om andra

Jag har hört att en del tycker det är lite konstigt att
läsa om andra tragedier /sorger. Man har nog
med sina egna har folk sagt till mig men det
tycker jag bara låter egoistiskt faktiskt.
Även jag har egna problem förstås trotsts det tycker
jag det är viktigt att kunna försöka sätta sig in i andras
tragedier. Även om man inte känner personen som
det handlar om.

Jag älskar tex boken Gömda (hela serien är ite så bra) och inte som andra döttrar,
det är två av mina favoritböcker.

Idag hittade jag en stark blogg som en mamma hade skrivit om sorgen efter sin 
14åriga dotters självmord.  http://ludmilla.se
Tydligen så hade hon sagt att hennes dotter inte fick cykla till en konsert men
 buppersonalen hade tillåtet henne att göra det ändå o efter konseren så hade
hon cyklat o ställt sig framför tåget. Men tjejen verkade enligt bloggen ha haft allt, 
men så är det nog ofta utifrån så ser allting så bra men inombords så är allt ett rent
helvete. Känner igen mig själv  i det iallafall. 

Kommentarer
Postat av: Lova Molin

tråkigt.. Du får passa på att se den om du åker till sthlm eller ladda ner den sen!

2009-01-25 @ 20:10:59
URL: http://nolim.blogg.se/
Postat av: emma

jag tycker det är skitjobbigt att läsa om andras sorger och önskar jag kunde hjälpa alla! även om det inte är möjligt.



om du har tid och lust får du gärna ställa frågor i min blogg, till frågestunden :) kram!

2009-01-26 @ 23:07:39
URL: http://emaaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback