Jag gillar dock min praktik, tro inget annat

Måste klaga lite för känns lite kast att jag ska vara ute på praktik nu och i 1klassen är bara min handledare där varannan dag. Alltså är jag egentligen där hälften av tiden utan att hon bedömmer mig vad jag kan  och inte kan och jag kan ju inte hålla i saker när inte hon är där. Tycker det är dumt.
Men iallafall så säger den andra läraren som är där när inte min handledare är där att jag är jätte duktigt och börjar prata om allt det braiga som jag gör så det känns ju jätte bra men sammtidigt vad spelar det för roll när det inte blir bedömt?
Får väl verkligen hoppas att de snackar med varandra sen när min handledare ska bedömma mig.

Men samtidigt tycker jag inte om den här andra läraren egentligen hon kallar barnen för sina hjärtan, änglar och för hennes ungar när hon bara varit där i typ en vecka. Och det är licksom inte bara en gång hon kallar dem för det utan HELA TIDEN och det är verkligen skit störigt :O Sen är hon väldigt hård mot dem visst det är bra att de lär sig uppföra sig i skolan men hon kan inte begära hur mycket som helst av dem tycker jag, de ska ju inte börja ogilla skolan. Och hon har inget tålamod med barnen heller eller ibland har hon ju. Men nu ska jag inte bara klaga även hon har ju sina bra sidor : )

Och jag vet själv inte om jag har tålamod för en skolklass iallafall inte för 1 årskursen. Att förklara gång på gång hur mycket 7 (plus) 4 blir, att försöka få dem att skriva bokstäverna på rätt sätt, att vänta i flera minuter för att de ska läsa ett ord, att säga åt barnen flera ggr att vara tysta o.s.v ursäkta men ibland är det omöjligt att ha det tålamodet.

Höll i 2 lekar idag på fritidset Under hökens vingar och tåget är försenat, det gick rätt bra fast ska vara nogrannare med reglerna nästa gång, men eftersom förra gången jag skulle leka med barn gick uselt så kändes det bra. Det var på en småbarns avdelning på ett dagis och man skulle gömma ett barn under en filt medans de andra skulle blunda sen skulle de andra gissa vem som saknades. Problemet var bara att barnen tjuvtittade hela tiden men de tyckte det var jätte skoj och det är ju det som är huvudsaken : )

Kommentarer
Postat av: Gina

Fråga om hon inte kan va din medbedömare? jag gjorde så för jag alltid gick med en annan också under praktiken..

2009-01-22 @ 06:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback