Mitt bättre och nyttigare liv

Den senaste tiden har jag inte varit på topp och jag har inte haft energi till saker  som att ta hand om mig själv och andra saker som jag egentligen borde ha gjort därför tänker jag ändra på det, för man kan inte bara klaga utan man måste göra något åt saken också.

Jag ska verkligen försöka, ska börja ett bättre och nyttigare liv ska göra upp en lista över alla saker som ska bli bättre tex: mat, träning, vara i skolan, ekenomi jag ska veta vart mina pengar tar vägen och betalla räkningar i tid, sova tidigare om kvällarna,  fixa körkortet m.m Jag ska även börja ta vara på livet, jag ska verkligen försöka se till så att allt blir som jag vill ha det. Leva livet istället för att drömma det..


Det hela började idag har ätit nyttigare frukosten som brukar bestå av varma mackor bestod idag av havregrynsgröt med mosad banan, bananbitar o kanel och en fullkornsmacka med mjukost (kunde ju ha valt ett annat pålägg dock) Men det kändes iallafall som mycket nyttigare och även godare.








Sen på eftermiddagen när resten av familjen fikade med glass och semlor så åt jag yoghurt med äpplen i, och nu på kvällen så har min syster Sofie och hennes pojkvän Mattias gjort kladdkaksmuffins älskar verkliget det och de tvingade i mig en nästan de gick in och satte den på min säng där jag satt med datorn. Men har nog gått lång tid nu och jag har inte rört den :)

Däremot så gick det inte alls lika bra med pluggandet skulle plugga samhäll och körkorsteori men gick inte alls lika bra som jag hade hoppats på. Istället råkade jag komma in på lite fel internetsidor och sen ringde min skrutt Gina och tjabbade i nästan två timmar. Hon är i Tyskland just nu och går ambulansutbildning, glad för din skull att du följer dina drömmar men jag saknar dig.

Övningskörde förresten också vilket jag ska försöka göra varannan dag men  helst varje men vet ju att tiden inte räcker till varken för mig eller pappa. Att övningsköra idag gick hyffsat bra, målet är att ha fixat körkortet till påsk alltså i april får se hur det går, men ska iallafall ha det till i sommar 


Men att sova tidigt ikväll är det nog redan försent för får bli klockan 1 för klockan är snart 12 och måste gå och ducha först och tänkte se på Gossip Girls första avsnitt sedan.

Ska försöka hålla det som gick bra idag som maten och bli bättre på de saker som inte gick lika bra.
Ska ducha nu men vi hörs : )


Kommentarer
Postat av: Gina

Jag saknar dig ocksåå sjuuukt mycket!! men om 2 veckor så e ja ju förhoppningsvis hemma..

gud va du är duktig som inte rör kladdkakan..;P hade jag NEVER klarat..jag äter hur mkt som helst nuförtiden..O.o

Du fixar det , de e jag helt säker på !!

2009-01-19 @ 21:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback