Krisitandstad besök med fritidset (:

Jag hade jätte mycket otur i morses jag tjaffsade med mamma, skulle koka mjölken för skulle ha varm oboy med mig som matsäck men den kokade över och hamnade över hela spisen, syrran hade tagit vår enda cyklen som hon och jag har tillsammans sedan hennes andra blev stulen, skulle ta moppeden men  lyckades tydligen ta sönder den osv till sist var jag jätte sen och visste inte om fritidset redan hade åkt till Kristiandstad. Men jag bestämde mig för att ta bussen ner till stan och se om de var kvar på stationen och det var dem : )

Så sen blev det till att åka till Kristiandstad först till barbacka där det fanns olika experimet och en hinderbanna och sen ett museum där en killle snackade om universum. Vi fick gå in i ett planetarium svårt att förklara vad det är för något. Men det var som ett tält och längs tältduken så fanns det en filmduk med stjärnor och planer. Svårt att förklara som sagt men det var rätt häftigt : )

Efter det så blev det att åka tillbacka till Hässleholm och till fritdset där jag spelade ett Hälgespel med Emma , skulle egentligen varit där till halv 7 idag men fick gå hem redan vid 4.

Nu kollar jag på Filmen Wild Child  men Soja (syrran) kom nyss in på mitt rum med 2 jätte stora lådor med kläder så lär väl bli att gå igenom dem om en liten stund.


Ha det så fint så hörs vi nog senare ikväll : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback