94 dagar istället för 87

Det är 94 dagar kvar, fast egentligen borde det bara vara 87 dagar kvar. Jag borde springa runt på jacobsskolan och blåsa visselpipa tillsammans med mina klasskamrater till alla får ont i huvudet. Och 1or o 2or blir svartsjuka för att dem behöver vänta på att få ta studenten. Egentligen borde jag åka in till Vinslöv och gå och kolla på balklänningarna i den affären som jag och två klasskompisar för 2 år sedan gick och drömde oss bort till den speciella dagen som då låg mycket långt bort.

Egentligen borde det vara 87 dagar kvar, till den dagen när vi sprang ut från skolan och tjoade över att de 3 åren nu på skolan äntligen var över.  Egentligen borde vi sedan åka ner till stan . Ja,  i Hässleholm. För visst fan jag hatar Hässleholm , verkligen. Men det är ändå i den staden jag hör hemma och i den staden som jag känner till allting och där nästan alla jag känner finns. De skulle stå på gatorna alla vänner, släkt och bekanta. Och jag skulle skrika så att jag blev hes "För vi har tagit studenten . . " Sen skulle släkten och vännerna åkt hem till mig och efter ett tag så skulle de ha åkt och vännerna och jag skulle festa till sent in på natten och sen dra till Björket. Men nu är det inte så.

Nej jag tar studenten om 94 dagar istället för att jag gjorde ett val att bytta skola, ibland kan jag inte låt bli att undra om det var rätt val? Visst jag trivdes inte i slutet av 2an absolut inte men jag har också en del bra minnen.  

Men vad tycker ni att jag ska göra åt saken hoppa av när det är 3 månader kvar till studenten? Nej det skulle jag aldrig få för mig att göra , nu gäller det att kämpa in i det sista




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback