Save the last last dance

Ligger i sängen och kollar på  Save the Last Dace en film som gillar grymt mycket .

Den handlar om Sara en småstadstjej som drömmer om att bli balettdansös i världsklass. Men hennes mamma dör och hon måste flytta till sin pappa. Som den enda vita tjejen känner hon sig ensam. Tills hon lär känna Chenille som presenterar henne för sin bror Derek. Det uppstår kärlek mellan Derek och Sarah men deras vänner och familj tycker inte de bör vara tillsammans. De är som mjök o tjära säger dem det passar inte. Filmen handlar om den komplicerade kärleken mellan dem och Sarahs dansdrömmar.

Jag rekomenderar absolut filmen den är både sorglig och rolig samtidigt.

Det enda kassa är att efter många år har min film fått väldigt dålig kvalite och jag har sett den för många egentligen men det har ju ingenting med filmen i sig att göra.
Laddar hem uppföljaren nu men jag tror inte alls att den är lika bra.



Kommentarer
Postat av: Emma

SV; Synd jag inte har den kanalen då =( Men, men det får förbli ett fint minne istället!

2009-03-10 @ 12:42:35
URL: http://emmanylund.blogg.se/
Postat av: Esra

den filmen äger !

2009-03-10 @ 19:17:38
URL: http://eesras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback