Alla dessa val i livet

Nu lämnar vi Fame Factory temat det  var ju ändå 5 år sedan nu så känns lite pase hehe :P


Det finns så otroligt många val i livet, fler än vad man egentligen tänker på.
Så här kan tex en dag se ut:
Först går man upp gör ett val över vad man ska ha på sig under dagen
sedan väljer man vad man ska äta till frukost, man väljer om man ska sminka sig och hur mycket och flera till val till slut väljer man om man nu ska iväg vilka skor man ska ha på sig. o så fortsätter dagen med sina tusentals val under dagen. Väldigt många av dessa valen är ju förstås små och inget man  behöver tänka på egentligen

Men sen finns de de val som verkligen behövs tänkas efter som vad man ska gå för programm på gymnasiet, vad man ska göra efter gymnasiet,  om man ska göra en tatuering, om man ska skaffa barn , om man ska gifta/skilja sig,  m.m 
Dessa val kan liknas vid en vägkorsning och har stora konsekvenser som kommer avgöra ens liv.

Jag har kommit fram till en sån hära vägkorsning nu , där jag måste fatta ett val. Frågan är vad ska jag göra efter gymnasiet? 
Det finns så många olika alternativ och jag är så himla fundersam.
Vill man gå högskolan direkt efter sommar så ska man ha anmält sig till högskoleprovet på söndag. Men jag går ju helst kyutbildning, men är det lika bra som högskolan? Och v ad vill jag egentligen studeras till dagisfröken, skolfröken eller behandlingassistent, eller något helt annat? Är ju trotsallt fortfarande lite inne på att bli Journarlist men då får jag förstås läsa till några kurser. Eller ska jag ta en paus ifrån allt, jobba, kanske gå bartenderutbildning osv. Men sammtidigt är jag redan 2 år bak och vill därför sätta igång och utbilda mig på en gång. Som ni förmodligen märker känner jag mig väldigt vellig. Men får ta och åka in till skolan i veckan o snacka med min syo.

Trots att jag inte vet vad jag vill göra efter studenten så längtar jag tills dess som en tok :D

http://www.time55.com/sv/nedrakning/?y=2009&m=jun&d=13&h=0&mi=0&t=Min-t55student-t55%3AD&yn=Emma&c=pi&mc=2
                                    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback