En gång i tiden var jag ett riktigt stort fan

En gång i tiden var jag ett fan,  ett fan ett riktigt stort fan
(typ som johan palm tjejen om ni såg henne för ett par månader sen i direktsändingen ingen förstod sig på henne och tyckte att hon var helt sjuk men även om jag tyckte det var ett sjukt betende så har jag varit exakt likadan)

Mina idoler var Johan Thorsell och Mathias Holmgren från Fame Factory.






Jag kommer ihåg att jag o Alexandra hade bild på elevens val o pratade om Fame Factory (ett program jag då bara hade sett ett fåtal gånger vilket snar skulle förändras) Alexandra tjattade på mig att jag skulle säga en favorit men den enda jag visste var någon som var med barn så jag sa hon o fråga alexandra vem som var hennes favorit o som svar fick jag Mathias Holmgren. Jag tror inte jag visste vem det var o det är svårt att förklara men bara på namnet kände jag på mig att han var speciell men hur speciell han egentligen skulle vara och hur mycket han skulle betyda för mig hade jag ingen aning om. Johan Thorsell var med året efter i Fame Factory och jag började gilla han på en gång han var ju så snygg, rolig och charmig : )

Under denna tiden när de kom in i mitt mådde jag inte alls speciellt bra och genom att jag började
tänka mer på mer på dem och till slut bara tänkte, snacka och drömde om dem så hjälpte dem mig
att fly från verkligheten som inte var den trevligaste då.

Jag kunde knappt förstå att de fanns på riktigt de var för bra för det men så kom första gången jag skulle träffa dem mamma bestämmde sig för att följa med och se Mathias på ett ställe några få timmar innan och jag slängde mig direkt på telefonen och ringde Gina hon har berättat för mig att hon fick hålla telefonen långt ifrån sig för jag skrek som en galning och första gången jag träffade Johan var i Helsingborg jag hade åkte dit flera timmar i förväg och när jag går runt på platsen som vanligt i mina Mathias och Johan tankar så håller jag plötsligt på att gå på Johan . o när jag tittar upp så står han bara där :O Efter det när han sjunger så står jag o skakar som ett fån o det slutar med att någon sticker fram en filmkamra framför mig efter spelning och vill interjuva mig. Vet ej vad detta var för filmare men jag babblade på så gott jag kunde om Johan och Mathias fast att jag knappt kunde få fram ett ljud.

Min största dröm var att träffa dem båda samtidigt och den drömmen blev faktiskt verklighet kommer aldrig glömma den dagen när jag stod där tillsammasn med  Gin, Tanja och Carro på mig hade jag min egen tryckta mathiasojohan tröja o på vägen dit hade jag köpt en mängd rosor som jag skulle ge till dem.

Det finns så otroligt många andra minnen från denna tiden alla gånger man ringt till dem utan att förstås sagt någonting första gången var i skolan o då började hela jag skaka och fick gå ner i caffeterian o dricka vatten på vägen dit frågade alla vad som hänt, deras spelningar, fame factory avsnitten som jag spelade in och såg på hela dagarna, när man såg dem i en artikell och självklart köpte hela tidningen pgr av det och sen satte upp på väggen det var nära att pappa skulle ha målat dem på min vägg men det blev aldrig av , när vi var på klassresa i Stockholm o jag en gång under våran lediga tid tjattade med mig Gina o Annika till någon förort i Stockholm där Mathias o Johan bodde då skulle jag sitta på alla sittställen där o plockade även någon sten för tänk om de hade suttit eller gått på de stenarna hur sjuk är inte det?,  när jag försökte ringa in Johan till finalen i flera timmar mamma o pappa blev galna på den dyra telefonräkningen, sticfiction berättelserna jag skrev om dem på lektionerna i skolan och många saker till.

Jag är som en Zombie.
Går inte att få kontakt med.
Jag ser inget,hör inget,känner inget.
Joo.. jag ser två saker,hör två saker,känner två saker.
Det är er jag ser,er jag hör och er jag har känslor för.
Ni finns i mitt hjärta,I mina tankar och i min själ.
Jag vet inte vad jag skulle göra om ni inte skulle funnits.
Jag älskar er Johan och Mathias...!!!



Jag måste ha varit ett av deras största fans och jag trodde att jag alltid skulle vara det, trodde inte det var
någon slags period som alla sa till mig., Men till slut "vaknade" jag upp från min besatthet för de fanns ju så mycket
annat som var viktigt i liv än dem.






Jag gillade även programmet Fame Factory åkte på många spelningar de hade med fame factory deltagare. Min nästa favorit efter Mathias och Johan även om de inte alls var tal om en lika stor besatthet var Johan Östberg.

Johan Östberg och hans flickvän Helena är nog ett par av dem snällaste människor jag träffat , så himla goa av sig.
Han visste vilka hans fans var och byggde upp en vänskap med flera av dem. Han visste även vilka jag o Gina var.
 En mycket suddig bild på mig och Johan östberg

Jag och min kompis Gina var med i Mr perfect : )

 


Kommentarer
Postat av: Josefine

ja det är den verkligen :D Älskar beck <3



gör den inte det?! så tråkigt. Ja "I taket lyser stjränorna" var bra, helt klart en film som man ska se :D

2009-02-08 @ 22:45:06
URL: http://fowihel.blogg.se/
Postat av: - anna

Fame factory, det var inte igår det..

2009-02-08 @ 23:55:56
URL: http://anaaaa.blogg.se/
Postat av: MarieJane

ja visst är hon.

supersöt

2009-02-09 @ 00:38:02
URL: http://mariejane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback