Bartenderutbildning??

Bartenderutbildningen, är något som jag funderar starkt över.
I framtiden vill jag bli behandlingsassitent men för att få jobba på de flesta behandlingshem
så kräver dem att man ska vara 25 år och jag har ju ett tag kvar tills dess.
Så då känner jag att bartender verkligen skulle varit en kul sak att ägna sig åt fram till dess.
En jätte kul sak faktikst fast dock är bartenderutbildningen dyr kostar runt 10 000 kr.
Sen är ju även frågan utbilda sig i Göteborg eller utomlands. Båda delarna har ju sina för och nackdelar.
Åka utomlands och utbilda sig vorre ju spec , bada, sola och festa o gå bartenderskola men samtidigt har jag hört
att de ska vara rätt så oseriösta utomlands. De rekomenderar att göra det i den staden där man ska bo eftersom man lär känna folk inom branchen på rätt ställe då, dessutom vorre det ju väldigt kul för mig att lära känna göteborgare när jag nu antagligen ska flytta dit.

Ja vi få se hur det blir, men bartender vorre ett grymt kul yrke tycker jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback