090401

Första april idag då, dagen då det är tillåtet att luras. Själv har jag värken lurat någon eller blivit lurad fast vem vet dagen är inte slut än. Men min 5 åriga lillasyster Elinor försökte lura hela familjen imorses flera gånger. Först lurade hon att man hade en kanin bakom sig, o sen var det alla möjliga andra djur ekorre, dinosaurie m.fl. Hon tyckte verkligen det var kul och började asgarva när mamma gick på det där med kanin fast mamma trodde det var någon kramdjurs kanin :P

Iallafall så åkte jag efter en stund till skolan pappa har börjat jobba inne i kstad och jag får åka med honom varje morgon och slipper då tåg och buss riktigt skönt : )
Hade 2 lektioner; MIBAS (förkortning till Människor i behov av stöd) och Massage. Hade dessutom lunch det stod att vi skulle få kyckling men blev korvgrytta istället. Kan de ha berott på det man har hört om att det ska finnas glasskärvor i kycklingen. Ville inte matsalen servera kyckling för det? Kan ju ha varit så.

Hade egentligen en lektion kvar till sen men eftersom pappa ringde mig och skulle åka hem o jag inte orkade med att åka buss-tåg-buss så skippade jag den.

Uch blev mycket om skolan nu men det är det ända jag hinner med på vardagarna känns det som.  Fast eftersom jag är hemma rätt tidigt idag så ska jag se till att göra klart mitt religonsarbetet och sen ska jag nog gå o hämta Elinor på dagis o gå till parken : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback